Vsi izdelki

Vaša garaža je prazna. Brez skrbi, na delu niso bili tatovi :)

Parkirišče

Uporabniški račun

Registrirajte se!

Registriranim uporabnikom je pri nas še bolj udobno. Kadar koli se ozrite po preteklih nakupih, shranite vozilo v garažo, ocenjujete in komentirate izdelke izdelke ter uživajte v posebnih ponudbah. Lahko si seveda sestavite tudi seznam želja in počakajte, da vas mi obvestimo, ko morda pade cena vašemu najljubšemu izdelku.

Registriraj se!

Napolnite košarico z izdelki ...

Kaj so možni vzroki za neprijetne vonjave v vašem avtomobilu?

27.05.2019

Vsakdo se rad vozi v prijetno dišečem avtomobilu, zato vsako odstopanje ali najmanjši smrad že lahko povzroči slabo voljo in pokvarjeno vožnjo. A, čeprav se zdi že to dovolj hudo, so neprijetne vonjave v avtomobilu pogosto lahko vzrok resnejših težav, ki jih je dobro čimprej prepoznati in ustrezno rešiti. Nekaj najpogostejših predstavljamo tukaj.

Kaj so možni vzroki za neprijetne vonjave v vašem avtomobilu?

Vonj po plesni

Eden najpogostejših neprijetnih vonjev v avtomobilu je zagotovo vonj po vlažnem in zahotlem. Ta se aktivira takoj, ko vklopimo klimatsko napravo in nas doseže prš hladnega plesnivega zraka, ki ne preneha dokler je klimatska naprava aktivna.
Razlog za to tiči v nabiranju vlage na hladilniku klimatskega sistema in filtra, ki preko ventilatorjev spušča zrak v notranjost avtomobila. Če zaznavamo tak vonj in že dlje časa nismo zamenjali filtra na klimi, potem lahko težavo odpravimo s servisom in menjavo delov.
Vonj po zatohlem pa lahko povzročajo tudi vlažne preproge v avtomobilu. Sploh v obdobjih z več dežja in manj prezračevanja avtomobila prihaja do nabiranja bakterij na delih, kjer se zadržuje voda. Ko te stopijo v stik z vodo, se sproži reakcija, ki ustvari neprijeten vonj.

Vonj po sladkem

Razen, če na zadnjih sedežih ali v prtljažniku ne prevažate sveže pečene jabolčne pite ali kakšnih drugih sladic, lahko sladkast vonj v avtomobilu opozarja na neobičajno obnašanje hladilne tekočine. Običajno to pomeni, da hladilni sistem nekje pušča. Možno je, da na prvi pogled ne bomo prepoznali jedro vzroka, najpogosteje pa pride do puščanja iz koroziranega toplotnega izmenjevalnika - jedra grelnika. 
Takšno uhajanje prepoznamo po obliki pare, ki prehaja v kabino in posledično zamegljuje okna. Pregled strokovnjaka in popravilo je v tem primeru zelo zaželeno. 

Vonj po zažganem

Vonj po zažganem ima več vzrokov. Eden je puščanje olja. Ta lahko kaplja na vroč del motorja, lahko pa ta vonj prihaja tudi iz pregretih zavornih ploščic, kadar preveč agresivno zaviramo. 
Pri avtomobilih z ročnim menjalnikom je ta vonj pogosto povezan s sklopko, saj se plošča sklopke obrabi ali pregreva.
Pogosto pa bomo zažgan vonj v avtomobilu zaznali, če se je na motorju avtomobila nabralo kakšno listje ali deli, povezanimi z živalmi, ki se rade grejejo na toplih motorjih. Ko se ta spet segreje, bomo tudi v avtu zaznali neprijeten vonj.

Vonj po gnilih jajcih in zažgani gumi

Če v avtu vonjate gnila jajca ali žveplo, je to lahko znak, da je nekaj narobe s katalizatorjem. Najverjetneje problem tiči v motorju ali sistemu emisij, ki povzroča pregretje pretvornika.

Pogosto pa se zgodi, da v avtu zaznamo tudi vonj pregrete gume, ki se zaradi trenja na vročem asfaltu začne topiti. To ne pomeni, da boste ostali brez gum, vsekakor pa svetujemo, da preverite delovanje in opravilnost dodatnega pogonskega jermena, ki lahko povzroča ta vonj.

Vonj po pečenem toastu

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste med vožnjo naenkrat zaznali vonj po pečenem toastu, ta pa se slučajno ni skrival v vaši torbi? Na vidiku je lahko zelo resna težava, zato velja biti v tem primeru še posebno previden. Takšen vonj namreč povzroča kratko vezje v električni komponenti ali pregreti izolaciji, kar pomeni, da lahko pride tudi do požara.

Vonj po bencinu

Kadar je zunaj hladneje, je lahko vonj bencina nekaj običajnega, saj se zaradi nepopolnega izgorevanja hladen motor šele zaganja oziroma začne segrevati. 
V kolikor pa ostaja vonj po bencinu prisoten v avtu tudi takrat, ko je motor že segret, preverite ali je pokrov za gorivo ohlapen ali pa se napaka morda skriva v sistemu za nadzor emisij izhlapevanja in zato pušča oziroma je zamašen. V najhujšem primeru lahko gorivo izteka iz rezervoarja ali kakšnega drugega dela, ki je del tega sistema. 
 

Naše stranke nas imajo rade po vsej Evropi