Kako sistematično očistiti hladilni sistem avtomobila?
20.06.2019
Vsak avtomobil pri svojem delovanju ustvarja visoke temperature, žal je kljub vsej moderni tehnologiji še vedno tako, da je izkoristek izgorevanja goriva še daleč od idealnega razmerja in ravno zato potrebuje vsak motor dober in predvsem brezhibno delujoč hladilni sistem.

Zanj pa je potrebno dobro poskrbeti in to ne zajema le redno menjavo hladilne tekočine, ampak tudi sistematsko in dosledno čiščenje le-tega. Hladilna tekočina se načeloma menja v rednih ciklih na dve leti, v kolikor pa poleti nalivate destilirano vodo in hladilno tekočino proti zmrzali ali tako imenovan »antifriz« le pozimi, pa se vam priporoča temeljito čiščenje hladilnega sistema pri vsaki menjavi oz. vsaj enkrat letno. Pri menjavi po dveh letih, pa seveda takrat sistematično čiščenje, ki zajema obisk avtomehanične delavnice ali pa tudi izvedbo v lastni režiji z dobrimi predpripravami in vztrajnostjo, da se delo dodobra opravi in tudi primerno dokonča.
Morda se sprašujete kakšna umazanija bi se vendar v zaprtem sistemu lahko pojavila? Temperature, ki jih hladilni sistem prenaša, so izredno visoke in cevi so navadno iz aluminija, prav tako pa hladilna tekočina vsebuje snovi, ki sicer pomagajo hladiti, a počasi in vztrajno razjedajo kovine po katerih teče tekočina. Tako pride do raznih delcev umazanije, ki se nabirajo po ceveh ali v sami posodi za hladilno tekočino, ti pa lahko zmanjšajo pretočnost ali v najhujšem primeru pretočnost popolnoma zablokirajo in s tem hladilnem sistemu onemogočijo svojo funkcijo in motor se pregreje oz. nam »zakuha«. Tak scenarij je seveda najslabše kar se lahko zgodi in posledice so precejšnje, če ne kar katastrofalne.
Sam hladilni sistem avtomobila je sestavljen iz več delov, in sicer; vodna črpalka, radiator oz. hladilnik, varnostni ventil, termostat in ventilator, vsi deli pa so povezani s sistemom cevi po katerih potuje hladilna tekočina. Vsak del opravlja svojo funkcijo in skupaj sistematično hladijo motor ter po potrebi ogrevajo notranjost avtomobila. Za temeljito čiščenje sistema je morebiti potrebna tudi demontaža nekaterih delov, pri katerih se sicer najpogosteje nabira morebitna umazanija, med nje sodi npr.: radiator, črpalka in posoda za hladilno tekočino. Sam sistem se spira z destilirano vodo, priporočljiva pa so primerna čistila za hladilni sistem, ki razkrajajo morebitne obloge na ceveh.
Pozor pri hladilni tekočini, nikar je izlijte v naravo ali odtok. Tekočina je okolju nevarna in sodi med namenske oz. nevarne odpadke. Zato jo je pri izlitju ali izčrpavanju iz sistema potrebno loviti v posodo in primerno odstraniti.
Posebno pozornost pa je potrebno nameniti tudi radiatorju oz. hladilniku, ki je navadno pred motorjem samim in takoj za sprednjo masko avtomobila. Skozi reže maske se v radiator oz. hladilnik »zaleti« raznorazen mrčes oz. listi dreves in drobni kamenčki ter pesek, ki pri vožnji priletijo nasproti avtomobilu. Pri čiščenju zunanjosti reber radiatorja oz. hladilnika velja posebna pozornost, da se le-te ne poškodujejo oz. zvijejo, saj se v tem primeru zmanjša njegova moč delovanja. V najslabšem primeru pa lahko pride do razpok in morebitnega uhajanja hladilne tekočine, kar posledično pomeni odpoved hladilnega sistema in s tem pregretje motorja. Previdno torej z visokotlačnimi čistilci in agresivnimi čistili.